+

DA-061 Jak zlepšit objektivitu a úroveň kvalifikačních zkoušek

OTÁZKA:
Jak zlepšit objektivitu a úroveň kvalifikačních zkoušek
Vážení kolegové,
Jsem revizní technik a také mně končí oprávnění v červnu 2005.Takže se začínám pídit po nějakých informacích ohledně přezkoušení. Na různých elektrikářských web.stránkách se to jen hemží nabídkami na školení RT pro přípravu ke zkouškám. Částky se pohybují od 2500 Kč až po 12000 Kč jak jsme zatím zjistil. Většinou tyto firmy uvádějí, že nás zaškolí z témat, ze kterých budeme zaručeně na ITI zkoušeni.
Mě na těchto tvrzeních překvapuje jedna věc. Když jsem požádal pracovníky na Brněnském ITI o podklady ke zkouškám, byl mi předložen seznam asi 250 norem, z nichž jsem polovinu nikdy ani neviděl, natož abych je vlastnil nebo znal. Seznam byl natolik obsáhlý, že jsem nevěděl jestli si ze mne nedělají srandu. Nedovedu si skutečně představit, jaký čas by mi zabralo studium takového množství materiálu. Jak je tedy možné, že jsou firmy, které si troufají mě připravit na zkoušky řádově v týdnech. Mají snad přístup ke skutečným testovým otázkám ITI anebo je to jen hra o peníze a pak si poraď jak umíš.
Když jsem dělal zkoušky poprvé, také jsem si zaplatil kurz u nejmenovaného odborníka. Tento pán mě skutečně hodně naučil hlavně co do hloubky elektroinstalací. Nicméně na ITI chtěli výhradně přesné znění článků norem podle jejich testových otázek, které se mi podařilo sehnat, a podle tohoto materiálu jsem se nakonec učil, a zkoušky jsem zdárně udělal. Kdybych spoléhal jen na kurz, asi bych nepochodil.
A tak mám tyto dvě otázky:
1. Existují, nebo budou existovat nějaká skripta, nebo soubor otázek ze kterých toto přezkoušení bude prováděno?
2. Je nějaká skutečně kompetentní osoba nebo úřad, která mi sdělí závazné odpovědi na další podrobnosti?
(Bohužel zatím je stav takový, že na případné otázky na ITI dostávám různé a často vyhýbavé odpovědi).
Otázku podává: --
Další obsah stránky je přístupný pouze pro předplatitele