+

AA3-206 Pospojování ocelové konstrukce mostu (nový příspěvek 31. 3. 2011)

OTÁZKA:
Pospojování ocelové konstrukce mostu

Obracím se na Vás s následujícím problémem. Jedná se mi o pospojení ocelové konstrukce mostu ve venkovním prostředí elektrárny, na kterém je umístěn pasový dopravník, osvětlení na ocelových sloupcích a plastové zásuvkové skříně. Kabely pro dopravník a osvětlení jsou na mostu na kabelových lávkách. Horní část mostu, na které je umístěn dopravník, osvětlení, zásuvky a kabely (tzv. střední díly mostu), je šroubovaná předem nenatřená pozinkovaná konstrukce. Jednotlivé ocelové podpěry, které tuto horní část (střední díly) mostu nesou, jsou sešroubovány z předem natřených dílů (ze styčných ploch nebyla odstraněna barva). Každá podpěra mostu je ve spodní části pomocí uzemňovací svorky a zemnícího pásku připojena na společné uzemnění areálu elektrárny s velmi malým zemním odporem.
Přečetl jsem si na stránkách IN-EL odpověď na velmi podobný dotaz č. AA3-117 a na základě toho se domnívám, že v našem případě není třeba dělat nějaká dodatečná opatření pro zajištění vodivosti šroubovaných spojů pozinkované konstrukce středních dílů mostu, ani není nezbytné dělat nějaká další opatření pro zajištění vodivosti šroubovaných spojů jednotlivých natřených dílů podpěr, pokud se zajistí vodivé propojení jednotlivých podpěr s horní částí mostu (analogicky s odpovědí AA3-117 bych chápal podpěry jako část schopnou přivést potenciál země a horní část mostu jako část, která může přinést potenciál při poruše). Uvedené propoje podpěr se středními díly - domnívám se, že by měly splňovat požadavek na vodiče pospojování dle ČSN 33 2000-5-54 ed. 2 čl. 544.1.1.

Otázku podává: Ing. Jaroslav Bednář
Další obsah stránky je přístupný pouze pro předplatitele
Vytvořeno: 27. 3. 2011
 
 
Facebook Obchod IN-EL