+

AA3-303 Ukolejnit či neukolejnit?

OTÁZKA:
Ukolejnit či neukolejnit?

Prosím o váš názor, jak by měla být v uvedeném případě (viz foto) správně provedena ochrana kolejové váhy pro podvozky lokomotiv při poruše trakčního vedení DC 3 kV. Kolejovou váhu tvoří nosníky pod kolejnicemi, prostor mezi kolejnicemi je volný a navazuje na prohlížecí jámu. Pata kolejnice je od nosníku a upevňovacích pružin izolována speciálními izolačními podložkami a navazující kolejnice jsou propojeny pro zpětný trakční proud. Uvažují se dva přístupy k problematice:

1. Kovové nosníky je nutné ukolejnit (s ohledem na DC trakci např. přes průrazku 250 V), protože se nachází v prostoru ohrožení trolejovým vedením.

2. Kovové nosníky není nutné ukolejňovat, protože pravděpodobnost dotyku spadlé troleje s nosníkem a současně "nedotyku" spadlé troleje s kolejnicí je zanedbatelná. Je možno vycházet z čl. 6.3.1.5 změny A1 ČSN EN 50122-1 ed. 2. Současně je brán ohled na skutečnost, že ukolejńování se má provádět jen v nutných případech a pokud takové nejsou, ukolejňovat se nemá ve smyslu § 22 odst. 4) vyhl. 177/1995 Sb. a ČSN EN 50122-2 ed. 2.

Otázku podává: Ing. Radim Strycharski
Další obsah stránky je přístupný pouze pro předplatitele
Vytvořeno: 29. 12. 2015
 
 
Facebook Obchod IN-EL