+

AD-559 Elektrické rozvody z hlediska požární bezpečnosti

Studuji normy ČSN 73 0802, ČSN 73 0810 a ČSN 73 0848 a nějak tyto normy nedokážu pochopit.

Pokud mám budovu, ta je rozdělena do požárních úseků s nějakou požární odolností… Rozumím tomu, že když mám únikovou cestu (chráněnou, nechráněnou) nebo zařízení, které musí zůstat v provozu po určitou dobu hoření, musím splnit podmínky norem (typy kabelů, jejich funkčnost při požáru – např. požární čerpadlo musí být funkční 30 minut po dobu požáru, takže elektroinstalace k tomuto čerpadlu musí vydržet požár po dobu 30 minut – pak může shořet).

Ale pokud mám kabely, které vedou z jednoho požárního úseku do jiného, musím dodržet prostupy mezi těmito úseky (nesmím prostup kabelů degradovat tak, aby se oheň dostal do jiného požárního úseku po stanovenou dobu – tedy požár musí být ohraničen pouze v tom jednom požárním úseku, kde vznikl požár; pro kabel tedy použiju prostupy kabelů s například EI 60). Tomu také asi rozumím.

Ale již nerozumím následujícímu: